Koruma türü | Patent |
Başvuru Numarası | 2008/08257 |
Buluş Başlığı | Çift statorlu rotorlu motor |
Başvuru Sahibi | SAİM ÖNEN |
Buluş Sahibi | SAİM ÖNEN |
IPC Sınıfı | F01B 13/00;F01C 1/063;F02B 57/00 |
Buluş Özeti | Anılan motor; pistonun (3-1) emme ve sıkıştırmada öteleme yapmasını iş ve egzoz sürecinde maksimum sıkışmadaki pozisyonunda sabit kalmasını sağlayan çevresinde eğimleri farklı üç ayrı yüzeyi haiz merkezde bir stator l (l), stator l in (1) ekseni etrafında rRt yarıçapıyla dairesel olarak dönen ve bünyesinde piston yolu (örneğimizde silindir) ve her piston yolu için bir adet piston (3-1) ve ayrıca paleti (3-2) bulunan bir rotor (3), rotorun (3) etrafını çevreleyen, stator l (1) ve rotor (3) ile aynı eksenli stator 2 den (5) müteşekkil bir motordur. Rotor dönerken piston ( 3-1), palet (3-2), segmanlarm da (sg) işlevi ile rotor (3) ve stator 2 (5) arasında emme, sıkıştırma, iş ve egzoz olayları gerçekleşmekte, iş (genişleme) sürecinde gazın paleti ( 3-2) itmesiyle rRt yarı çapındaki rotor, klasik motorda (9) görülen cos alfa x cos beta kadarki moment azalmasına maruz kalmadan Md = Fo x r momenti ile dönmektedir. Burada Fo paleti iten iç kuvvet, r = rRt + BB / 2 , BB ise genleşme halindeki palet yüksekliğidir (6,7,8). az farkla rotor (3) ile aynıdır. Palet (3-3) kullanıldığında stator l (2), palet (3-4) kullanıldığında stator 2 (5) in tavan yüzeyinin devamı veya bu yüzeye paralel dıştan bir yüzey kullanılmakta olup (3-5); bu uygulamalarda palet (3-3 veya 3-4) ile stator 2 (5) tavanı arasında en az bir segman boşluğu (dt) bulunmaktadır (3-3,a; 3-4,a). |